Case SkyShowtime

Suoratoistopalvelun lanseeraus kilpailluille markkinoille ja bränditunnettuuden luominen mediaviestinnällä 

Lähtökohta:

Comcast Corporation ja Paramount Global lanseerasivat syksyllä 2022 SkyShowtime-suoratoistopalvelun. Uusi palvelu kokoaa yhteen sisällöt Universal Picturesilta, Paramount Picturesilta, Nickelodeonilta, DreamWorks Animationilta, Paramount+:lta, SHOWTIME®:lta, Sky Studiosilta ja Peacockilta.

Korner aloitti viestintäkumppanuuden SkyShowtimen kanssa vuoden 2022 lopussa, jolloin palvelu korvasi Suomen markkinoilla Paramount+:n. Tehtävämme oli tuoda Euroopan uusin suoratoistopalvelu suomalaisten tietoisuuteen mediaviestinnällä. Keskityimme SkyShowtimen laatusarjojen ja uutuuselokuvien viestimiseen, ja teimme samalla SkyShowtimen brändiä tunnetuksi ansaitun medianäkyvyyden avulla.

Ratkaisu:

SkyShowtimen lanseerausvaiheessa lähetimme useita lehdistötiedotteita palvelua koskevista tiedoista ja tulevista sisällöistä. Sen jälkeen olemme tiedottaneet avainmedioiden ja -toimittajien verkostolle säännöllisesti SkyShowtimen tärkeimmistä ensi-illoista ja kuukausittaisista uutuuksista. Räätälöityjen medialähestymisten ja tiedotteiden ohella myös esikatselu- ja haastattelumahdollisuuksien tarjoaminen medialle on ollut merkittävä osa työtämme. Olemme lisäksi olleet mukana luomassa yksityiskohtaisempia PR-suunnitelmia SkyShowtimen vuoden tärkeimmille ensi-illoille. 

Tärkeä osa tuloksekasta mediaviestintäämme on ollut vankan suoratoisto- ja televisioalan mediaverkoston rakentaminen. Tämä saavutettiin Kornerin pitkällä mediakokemuksella ja henkilökohtaisilla kontakteilla, joiden avulla olemme rakentaneet vahvat suhteet avaintoimittajiin. Mediayhteyksiemme ansiosta toimittajat kysyvät meiltä säännöllisesti SkyShowtimen sisällöistä ja muista palveluun liittyvistä tiedoista.

Tulokset:

SkyShowtimesta kirjoitettiin vuonna 2023 yli 1000 kertaa Suomen mediassa. Kaikki tärkeimmät suoratoistopalveluita seuraavat mediat ovat kirjoittaneet palvelusta viikoittain, mukaan lukien sanomalehdet, iltapäivälehdet, tv-lehdet ja nettisivustot. 

Yksi SkyShowtimen vuoden kohokohdista oli palvelun ensimmäinen pohjoismainen alkuperäissarja Koodinimi: Annika, joka sai ensi-iltansa syyskuussa. Korner hankki sarjalle yli 150 mediaosumaa, joka on poikkeuksellisen korkea määrä yksittäiselle tv-sarjalle tai elokuvalle Suomessa. Tämä onnistui lukuisten haastattelutarjousten, tiedotteiden, esikatseluiden ja räätälöityjen medialähestymisten avulla.

Yleisellä tasolla SkyShowtime on otettu erittäin hyvin vastaan Suomessa, ja palvelun bränditunnettuus on noussut koko ajan niin kuluttajien kuin median keskuudessa.

Edellinen
Edellinen

Schibsted – Strateginen suunnittelu ja lokaalit sosiaalisen median sisällöt kasvun tukena

Seuraava
Seuraava

Hintaopas – Taktisella mediaviestinnällä Black Fridayn asiantuntijaksi